onsdag 31 mars 2010

Nu är det vår

Hej alla vänner och ni andra som kanske tittar in och läser lite här. Det var sannerligen ett tag sedan jag skrev något, men nu kände jag att det var dags att skriva lite igen. Våren har gjort sitt intåg! Snön har gått bort och det har börjat bli lite varmare. Det har varit en lång vinter och då är våren extra välkommen!

Vad har hänt sedan sist? Nja, inte så mycket kanske sedan jag sist skrev. Men jag känner att jag varit mer upptagen och haft annat att tänka på så jag har inte haft riktigt tid, men jag kan inte skylla bara på det. Vill man ha tid så tar man sig den! Ärligt talat har jag inte haft motivationen att skriva. Jag startade en grupp på facebook som heter "Vi som inte bara vill skriva utan snacka också". På facebook, kan även vara andra forum..ja, på internet överhuvudtaget är det ju mest skriva och chatta som gäller. Chattar man brukar man också skriva. Finns ju något som heter Skype, men det har jag knappt använt. Har man vänner som bor i Amerika eller på andra platser långt från Sverige kan ju Skype vara bra då det inte kostar något. Men här hemma finns det knappast något lika bra som kan ersätta telefonen? Men varför jag startade en sån grupp det var för att jag kände att man kan bättre lära känna människor och dessutom tycker jag att det är roligt att prata. Är det någon som bor 100 mil från där man själv bor så kan man inte ses så ofta, men man kan i alla fall prata med varandra. Vi är inte så många medlemmar än och aktiviteten är kanske inte så stor, men jag hoppas vi blir fler och aktiviteten ökar.

Nu är det snart påsk och jag ska jobba, men hinner vara lite ledig också. Blir en lugn påsk för min del. Men jag brukar inte fira så mycket påsk med familjen. Känns inte som någon stor tradition. Men det är roligt att barnen är lediga och att kunna umgås med familjen.
Önskar er en trevlig påsk! Jag hoppas det inte dröjer lika länge till nästa gång jag skriver.
Kram

3 kommentarer:

  1. Har saknat dina inlägg...men visst finns det så mycket annat att lägga tiden på. Det går lite upp och ner med inläggen och motivationen hos mig också, fb har nästan tagit över...

    Härligt nu när våren visar sig, varma goa soliga dagar!!!

    själv jobbar jag endast inatt sedan är jag ledig hela långa påsken, ska bli sååå gott.

    Önskar dig och de dina en riktigt go och
    GLAD PÅSK!!

    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  2. Tjingeling där vännen!!!
    Å, va glad jag blev av att se att du skrivit & över din hälsning hos mig =) Va ett tag sen, men det är så det är. Det finns ett liv efter detta med datorn oxå..fniss.. ett verkligt liv som inte väntar på sig =)
    Å, har du startat en egen grupp. Va spännande =) Själv är jag urursel på att prata i telefon. är inte överförtjust i det, vill helst träffa peronen öga mot öga eller smsa...fniss... är ingen telefon människa..hihihi...
    Hoppas du mår bra vännen.
    Önskar dig en glad & fridfull påsk med familjen. Håller tummarna att ni kan komma till mässan.. hade ju bara varit sååå roligt att få träffa dig.
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  3. Hej finingen =)
    Tack för din hälsning =) Blev så glad!!
    Ja, imorron är det Mässa =) Ska bli så kul!! Ska bli så roligt att få träffa dig & din son oxå =) Det ser jag fram mot!!!
    Hoppas att du mår bra!!
    Kör försiktigt i morron =)
    Varm kram Tina

    SvaraRadera