tisdag 12 januari 2010

Fortfarande vinter men det går framåt


Nu skriver vi den 12 januari och det är nästan halva månaden! Skönt att det går framåt och vi närmar oss våren. Vi är nog många som börjar bli trött på snö och kyla fast det bara är januari.


Idag skulle jag egentligen jobbat kväll, men en arbetskompis ringde och frågade om hon kunde jobba för mig för hon skulle ändå dit på ett möte. Inte mig emot. Jag får bara se till att ta igen dom timmarna. För vi har något som kallas för årsarbetstid där vi måste göra ett visst antal arbetstimmar på ett år enligt vår tjänst och har man då för mycket minus när året är slut dras det på lönen. Har man å andra sidan lite plus kan man få det utbetalt.


Min ene son är lite förkyld så han har stannat hemma från skolan igår och idag. Får hoppas han är bättre imorgon. Trodde själv jag skulle bli förkyld men inte blivit det. Inget roligt att vara förkyld. Ibland kan man bara vara lite förkyld o går till jobbet ändå, men ibland så känner man sig så dålig så det går inte. Det har varit maginfluens eller vinterkräksjuka? på jobbet, och några både boende o personal har varit sjuka men jag är glad som har klarat mig..än så länge ska jag säga.


Snart ska jag gå och laga lite mat. Igår var det spaghetti o köttfärsås. Idag får det bli chili con carne på resten av köttfärsen.


Min bloggvän Tina har en liten tävling. Hon firar att hon har bloggat i 1 år. Gå in på http://tina-livetrhrochnu.blogspot.com/ och kolla. Naturligtvis vill jag vara med. Bilden som jag bifogat visar vad man kan vinna.

1 kommentar:

  1. Hej Vännen!! Va skönt att bli ledig så =) Inte kul att vara förkyld nej.. hoppas du slipper det =)
    Tack för att du vill vara med på min lilla tävling & att du länkar =)

    Ha en fin ledig kväll!!!
    Kram vännen

    SvaraRadera