måndag 18 januari 2010

Healing och lite annat

Äntligen en ledig dag! Har jobbat sedan i tisdags. Egentligen skulle jag varit ledig i helgen, men bytte mot nästa fredag o lördag då jag ska vara ledig! Det är bra man kan byta när man inte kan få semester. I alla fall inte på så kort varsel.

Nu snöar det ute igen! Detta är en seg vinter och inte något som vi skåningar är vana vid :). Men vad skönt det ska bli när våren äntligen kommer. Men än är det långt dit.

Idag känns det som jag har mycket att göra. Det blir ju så när man inte varit ledig på några dagar och sysslor som behöver göras hemma samlar sig på hög. Men jag kände för att börja skriva idag så jag gör det. När inspirationen finns gäller det att passa på. Det är inte alltid tiden finns att skriva när inspirationen finns men nu har jag både tid och inspiration.

Jag vill skriva lite om healing. Jag har haft lite svårt för att tro på det, men hört underbara saker om människor som blivit hjälpta av det. Jag har knappt tagit emot någon healing, men däremot skickat ett antal gånger. Det har varit typ grupphealing på nätet till en person. Vem som helst kan ju skicka healing, men jag tror vissa är bättre på detta än andra. Det finns ju utbildningar också om det, men inget som jag gått på eller lärt mig speciellt mer än den information som jag plockat upp på nätet. När jag säger nätet är det internet jag menar, om nu inte någon skulle förstå det ;). Jag har inte känt mig så påverkad av healing när jag försökt skicka, men jag tror också det påverkar mer den som tar emot det. Men så läste jag på facebook förra veckan att Lotta Axelsson på glädjekällan skulle skicka healing. Man behöver ju inte känna sig sjuk eller dålig på något sätt för att ta emot healing. Jag har ingen krämpa direkt, men tänkte ändå att jag kunde pröva att ta emot denna gång. Bäst är ju att ligga eller sitta som Lotta sa. Tyvärr fick jag inte denna möjligheten när healingen skickades (var och handlade), men jag var ändå medveten om healingen. Tro det eller ej, men det kändes i magen först. Lite oroligt, men det gick över. Där var andra känslor också som är lite svåra att sätta ord på. Så även om jag inte hade möjligheten att ligga eller sitta så kände jag ändå av den. Kanske känt av den ännu mer om jag legat eller suttit bekvämt? Men jag ska definitivt vara med nästa gång också som blir på fredag. Vet dessvärre inte om jag får möjlighet att sitta eller ligga då heller, men jag tänker vara med ändå!

Vill berätta en sak som en facebook-vän sa till mig. Hon skrev: Jag gillar din blogg!!! Detta var en person som jag inte visste läste min blogg. Men bara en sån liten sak gör att inspiration att skriva på bloggen kommer tillbaka. För jag har känt lite sådär o undrat om jag kommer att fortsätta med min blogg eller inte. För när man påbörjar något nytt vet man inte hur länge det kommer att hålla. Så är det ju. Ibland är det så lite som kan göra en glad.

Nu vill jag önska er en bra vecka! Vet inte när jag skriver här igen, men förhoppningsvis snart igen.
Kram

4 kommentarer:

  1. Fortsätt att skriva när du känner för det. Tack för att du delar med dig av ditt liv. Man kanske har olika erfarenheter/vinklingar att dela med sig. Jag har själv en blogg men det blir sällan som jag skriver. Det är som du säger man vill ha något att säga inte bara för att man måste. Det här med healing har är mycket spännande men jag vet att det fungerar. Har själv gått Reiki 1 och 2. När jag jobbade som fotvårdare i Sverige hände det ett några saker under fotbehandlingen som jag inte kan förklara på något annat sätt än att det var healing. Efter själva fotbehandlingen avslutade jag med fotmassage och det var då kunderna kände vissa sensationer.
    Ska tillägga att det var en omedveten healing.
    Så visst fungerar det
    Kram Ingrid Parrish alias Lucky Lady

    SvaraRadera
  2. Tjingeling!

    Sänder dig en kram och önskar dig en härlig dag!

    Det här med healing är nytt för mig, såg också inlägget som Lotta hade och tänkte att jag skulle prova på att vara med, känns som jag behöver massor av healing nu...det var en härlig upplevelse så i morgon tror jag hon skulle ha en ny healingtid kl 18.00 så då ska jag passa på att få lite innan jag drar iväg på nattajobb, kan behövas få lite styrka.

    Tycker absolut att att du ska fortsätta skriva när andan faller på, så kul att kika in här och få ta del av dina inlägg.

    Ha det gott!

    Kramisar Yvonne

    SvaraRadera
  3. Hej goa underbara Tommy!!!
    Klart du ska fortsätta blogga! Men tar det när DU känner för det!! Jag har ju ingen dator just nu, så det blir inte så mycket varesig bloggande el facbookande nu, men det är så det är ibland!!!
    Jag blev ju så glad när du valde att börja blogga =)

    Ja, jag håller med dig om healing!! ALLA kan men endel bättre än andra. Jag har tagit emot healing många gånger, men upplever det olika varje gång. Jag har oxå gett healing till både djur & människor & det har gått bra, men känner nog inte den tillit till mig själv att jag faktiskt KAN =)

    Hur mår du? Saknar dig så otroligt mycket! Blir så jätte glad för varje liten hälsning du ger mig & jag saknar att ha möjlighet att vara här på din blogg, på facebook mm...men jag hoppas min dator snart mår bra igen & kommer hem till mig!!! Du får gärna sända lille Nisse-Sture lite healing =))

    Du är en fin & sann vän Tommy<3<3<3 Så glad att jag har dig! Din julklapp använder jag nästan varje dag & då tänker jag på dig =)
    Tack fina du & jag uppskattar dig!!
    Va rädd om dig för det finns bara en av dig & dig vill jag INTE mista!!
    Varmaste kramen till dig Tina

    SvaraRadera
  4. Hej igen goding <3

    Tack för dina fina hälsningar inne hos mig & tack snälla söta du för din fina hälsning på faceBook..blev så glad =D
    Jag hoppas oxå att du har möjlighet att komma på mässan =) Hade varit så kul att få träffa dig =)
    Ha en underbar helg vännen!
    Varmaste kramen till dig!
    Tina

    SvaraRadera